Αισθάνεστε άβολα;

 

eco banner en


Η ιδέα πίσω από ένα θεματικό σαλόνι όπως το ecocars.gr SHOW δυστυχώς κρύβει μερικές δυσάρεστες πτυχές. Αφιερώστε λίγο χρόνο και διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που ακολουθεί:

- Οι εκπομπές CO2 σε όλο τον κόσμο αγγίζουν τους 27,5 δις τόνους ετησίως. Το μερίδιο των Η.Π.Α. ξεπερνά το 20% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 ενώ η Κίνα και η Ε.Ε. ακολουθούν με ποσοστά 15% και 13,7% αντίστοιχα. Σύμφωνα με έγκυρες μελέτες, οι  παγκόσμιες εκπομπές CO2 θα έχουν φθάσει τους 34 δις τόνους το 2015 και τους 43 δις τόνους το 2030.


-  Όταν το CO2 βρεθεί στην ατμόσφαιρα, παραμένει εκεί για 50 έως 200 χρόνια ενώ μια ποσότητα δεν πρόκειται να φύγει ποτέ μια και θα αιωρείται στην ατμόσφαιρα για πάντα.


- Οι εκπομπές CO2 ενός μεγάλου SUV με έναν κινητήρα V8 βενζίνης πλησιάζουν τα 400 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ενώ τα επίπεδα CO2 ενός  δωδεκακύλινδρου super car φθάνουν έως και τα 550 gr/km.

- Η αντίστοιχη ποσότητα που εκλύει ένα σύγχρονο compact υβριδικό αυτοκίνητο είναι περίπου τέσσερις με πέντε φορές λιγότερη - λίγο πιο κάτω από τα 100 gr/km. Τελευταίως, έχουν κάνει την εμφάνισή τους ακόμα και συμβατικά μοντέλα με παρόμοια χαμηλές τιμές CO2 χάρη στη χρήση ειδικής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αλλά και εξελιγμένων συστημάτων διαχείρισης της ενέργειας που καταναλώνει ο κινητήρας [ π.χ. συστήματα start/stop ].


- Oι εκπομπές CO2 που εκλύει στην ατμόσφαιρα ένα ενεργοβόρο SUV αγγίζουν τους 7,5 τόνους ανά 20.000 km ενώ ένα σύγχρονο compact υβριδικό ή ένα «πράσινο» συμβατικό εκπέμπει για την ίδια απόσταση 2,2 τόνους. Η διαφορά των 5,3 τόνων αντιστοιχεί στην ποσότητα έκλυσης CO2 ανά επιβάτη για το αεροπορικό ταξίδι Νέα Υόρκη-Τόκιο μετ΄ επιστροφής.

- Στην πυκνή κίνηση της πόλης, ένα υβριδικό όχημα μπορεί να χρησιμοποιήσει αποκλειστικά την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του, θέτοντας τον βενζινοκινητήρα του εκτός λειτουργίας και εκλύοντας ουσιαστικά μηδενικούς ρύπους. Ένα "πράσινο" συμβατικό μοντέλο με σύστημα start/stop, σβήνει αυτόματα τον κινητήρα του ενώ το αυτοκίνητο περιμένει στον σηματοδότη ή παραμένει ακινητοποιημένο στην πυκνή κίνηση της πόλης. Ο κινητήρας επανέρχεται αυτόματα σε λειτουργία με το άγγιγμα του πεντάλ του γκαζιού.   

- Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ, τα γνωστά αποθέματα αργού πετρελαίου επαρκούν για 80 ακόμα χρόνια. Όσο τα κοιτάσματα εξαντλούνται, οι προβλέψεις των ειδικών αναμένουν τη συσσώρευση σοβαρών γεωπολιτικών προβλημάτων, που θα αλλάξουν τον ενεργειακό χάρτη του κόσμου και που θα αναγκάσουν τους λαούς να πληρώσουν βαρείς φόρους οικονομικής καχεξίας, υποτέλειας αλλά και αίματος. 

- Η αρχή της νέας χιλιετίας θα σηματοδοτήσει το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ίσως το τέλος του αυτοκινήτου έτσι όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αρχίσουν να χάνουν σταδιακά έδαφος καθώς το μερίδιό τους θα πέσει από τα σημερινά επίπεδα (σχεδόν 100%) στο 95% το έτος 2015, ενώ ο ρυθμός πτώσης θα επιταχυνθεί αργότερα και η ποσόστωσή τους θα φθάσει το 70% το έτος 2025 και το 40% το έτος 2035. Αυτό σημαίνει ότι θα μετακινούμαστε σε λίγα χρόνια ολοένα και πιο συχνά με υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου θα κατακτήσουν την αγορά, με ποσοστό που αναμένεται να φθάσει το 40% το έτος 2030 και το 60% το έτος 2035. 

Σκεφθείτε όλα αυτά πριν αγοράσετε το επόμενό σας αυτοκίνητο... Μάθετε περισσότερα για τις "πράσινες" τεχνολογίες.

Ευτυχώς που υπάρχει το ecocars.gr SHOW

 

1st / 2nd / 3rd ecocars.gr SHOW

_________________________________________________________________


Copyright: Auto Business Review